Percaya

10:41






Untuk percaya pada sesuatu tu bukan senang
Untuk percaya dengan sepenuh hati, hati itu sendiri perlu siap;
Siap dengan kentalnya, siap dengan perisainya
Agar bila ditusuk, tak terkulat mencari penawar.


Tapi bila kata percaya dah disemat
Kenapa perlu ada ragu-ragu?
Kenapa perlu timbul rasa begitu?
Dan kenapa-- 
Perlu disulam sekali khianat dan tipu
Sedang percaya sudah terpaku?


Percaya itu bukan untuk diletak pada yang sembarangan
Percaya itu bukan boleh dijual beli di pasar dalam longgokan
Percaya itu bukan cuma ditulis di kertas yang kemudian hanyut di lautan
Tapi--
Percaya itu perjanjian
Percaya itu ikatan
Percaya itu boleh jadi kebaikan, atau kerosakan


Untuk ada seseorang yang percaya kita bukan mudah
Untuk ada yang masih bertahan untuk kita itu payah
Pertahankan. Hargai. Jangan buat buta tuli.
Jangan sampai dia pergi.


Maka bila yang namanya percaya sudah terungkap
Jangan pernah mengalah
Jangan pernah cepat melatah
Dan bersiap dengan segala kemungkinan yang kalau disimpulkan
akan capai satu titik-
Boleh jadi dia akan terus hidup dalam jalan hidup kau
Atau akan jadi pengajaran untuk kau teruskan jalan hidup kau.

You Might Also Like

0 comments

Lots of love , 움무 ♥

Popular Posts

Nak taruk palagey niiiii

Aku.... tak tahu nak letak apa kat sini. Haha nanti ah aku update lagi. Blur ni template baru huhu


Hadam

"Tolong. Terima kasih." Hargai. Jangan malu. Selagi ada. Dah takde jangan nak menyesal.