Main masak masak

22:30

Hai. Apa khabar? Hahaha. Time aku taip entry ni hari Rabu, 22 Mei. And harini boleh dikatakan 'konon konon last exam'. Padahal esok ada paper Sejarah 3. Alaaa tengok buku kan xD. Lepas ni cutiiiiiii! Woohoooooooooo ~ ^^ Macam-macam aku plan nak buat. Siap buat list dalam phone lagi kau. Seriously memang banyak benda aku plan nak buat. Tapiii, tu lahh. Cuti ni confirm macam-macam kerja kena siapkan. Maybe kerja sekolah, kelas tambahan, blablablaaaa. Bukan maybe, 'mesti'. Haa. 
Nampak tak aku lari dari tajuk? Hahaha, well. Its Ummu. bluerkkk xp
Lately ni aku suka masak masak. Faktor usia mungkin. Usia yang makin meningkat membangkitkan perasaan ingin belajar memasak sebagai persediaan untuk hidup berdikari dan melangkah ke alam rumahtangga. *ohh tolonglah, yang last ni tipuuuu* . Hambik. Bm A+ ayat aku. Okay dah , back to 'bahasa remaja'. Pfft! Hahaha. Aku kalau bukak youtube, benda yang aku tengok first first mestilah benda yang paling latest kat youtube tu. Then tengok Akdong Musician punya performance yang baru kalau ada, hehehe. Then cari lagu baru CN Blue & FT Island kalau ada. Kalau dah takde..... Tap! Aku confirm akan bukak channel Aeriskitchen. Aeri ni orang Korea tapi duduk kat US tak silap aku. *nampak tak aku famous? US= Ummu Slamat. Pfftt hahaha* Anak dia comel! Kacukan kot, memeyy ahh. 
So first recipe yang aku try buat based on resepi Aeri ni ialah Hoddeok. Apa tu? Haa meh nak cite sikit. Kononnya tahu. Cehhhh xp
Hoddeok ni dia doh dia macam doh pau, intinya gula, gula perang dengan kacang tumbuk. Aku ada tengok kat blog Fatin Liyana yang masa dia pergi Korea haritu. Katanya hoddeok ni diorang jual kat tepi jalan masa musim sejuk gitu. Dia jual panas panas. Bila makan rasa gula tu macam melt dalam mulut. Harga dia kat sana satu RM3. Kalau ikut matawang kita lah. 
So haritu aku buat lagi hoddeok ni. Buat kali ke 3. Mwahahaha. Aku suka buat sebab dia punya bahan and cara senang jea. Sedap jugak laaa *masuk bakul angkat sendiri. Berat. Letak balik. Lols xD*
Nak resepi dia, ce laa try cari Aeriskitchen kat youtube. 
Hoddeok dah lepas. Creampuff dah lepas. Nanti aku nak try buat pavlova, coklat oat, rice cake dll. Bila? Haaaaa berzaman lah nak tunggu makcik ni buat. Tengok mood xD 
Hahh, taktahu nak bebel apa lagi. So babaiii!~ ^^v
Aku type entry ni kat netbook. Masukkan gambar kat laptop. Publish kat laptop. Hahaha, stress keyboard rosak.

You Might Also Like

0 comments

Lots of love , 움무 ♥

Popular Posts

Nak taruk palagey niiiii

Aku.... tak tahu nak letak apa kat sini. Haha nanti ah aku update lagi. Blur ni template baru huhu


Hadam

"Tolong. Terima kasih." Hargai. Jangan malu. Selagi ada. Dah takde jangan nak menyesal.