Tutorial effect salji kat blog :)

08:14

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

hari ni aku nak buat tutorial lagii ! Yang direquest oleh miss Rara . Aku tau korang pon da tau buat bende alah ni , , Aku just mau share dengan dia jea . Yang lain , blahh ! :P

1) Okayy , firstly , logi n blogger macam biase . Then pergi kat design >> edit layout . Pastuh nampak tak ade box yang tulis 'add a gadget' ? Klik tuh . Tak kesa la kat mane . Atas , bawah , kiri , kanan .. semua same jea .


2) Dah tekan add a gadget , cari 'HTML Javascript' . Klik situ . pastuh akan keluar box kosong kan ? haa , korang copy and paste bende alah kat bawah ni :

<script src="http://snow-effect.googlecode.com/files/snow.js" type="text/javascript"><br /><br /><br /><br />/***********************************************<br /><br />* Snow Effect without images-by Kurt Grigg at http://www.btinternet.com/~kurt.grigg/javascript<br /><br /><br /><br />* Script featured & available at Dynamic Drive at http://www.dynamicdrive.com/<br /><br /><br /><br />* Please keep this notice intact<br /><br />***********************************************/<br /><br /><br /><br /></script>
3) then , Save lahh ! ^^

Okay , tu jea . babaii! p/s : aku malas nak print screen . -.-

You Might Also Like

2 comments

Lots of love , 움무 ♥

Popular Posts

Nak taruk palagey niiiii

Aku.... tak tahu nak letak apa kat sini. Haha nanti ah aku update lagi. Blur ni template baru huhu


Hadam

"Tolong. Terima kasih." Hargai. Jangan malu. Selagi ada. Dah takde jangan nak menyesal.